Trolltrumman
zIFBoards - Free Forum Hosting
Create your own social network with a free forum.
Learn More · Sign-up for Free

Trolltrummans arkiv.

Välkommen till Trolltrummans arkiverade forum.
Observera att det går inte längre att registrera sig.
Klicka här för att komma till Trolltrumman.net och delta på mötesplatsen.

Synen på naturfolket
Lassemannen1982
Posted: 2011-01-22, 18:20

Medlem

Group: Members+
Member No.: 7285

Hej!

Vill diskutera naturfolket med er. Hur är er syn? Jag vet att det finns tomtar, troll, älvor, alver, feer med många fler, oräkneliga till antalet. Det finns naturfolk överallt, på varje plats och de går tillsammans med människor och djur och uträttar sina uppgifter tillsammans med dem, så gott de kan komma fram till den fysiska varelsen vill säga, vi människor är iallafall väldigt tröga djur;) Katter och hundar och andra djur har lättare att få kontakt.

Naturfolket är oerhört viktigt för jordens existens och de står antagligen för skapandet av allt på jorden för den ska fungera. Jag vet inte exakt, men antar att varje naturande har sin uppgift de sköter och givetvis blir de störda av människor jämt och ständigt, men så gott det går iallafall.

Vad vet ni? Egna erfarenheter, eller reflektioner, vänligen diskutera.

Kolla in den här sidan för grunden i diskussionen http://www.trollskap24.com/

eller kontakta t.rollan@live.se

Alla synpunkter är välkomna i detta oerhört viktiga ämne, för folket som finns och ständigt arbetar, men störs och inte vågar komma fram, men borde få all respekt som finns.
Amk
Posted: 2011-01-22, 19:58

Medlem

Member No.: 398

Oj vad glad jag blir när jag läser det du skriver...
Att det finns fler som har tagit fasta på hur viktiga dom är för livet på jorden...
Jag jobbar jätte mycket med naturvarelserna..Har fått några som gärna följer med mig när jag gör resor med trumman eller när jag helt sonika bara sätter mig ner och mediterar...Men dom är väldigt brända utav oss människor och litar verkligen inte på vem som helst...Att få lära sig deras kunskap är något jag strävar efter för att kunna jobba med helande av jord och människa...Vi lärde oss den kunskapen en gång. Men vi människor har glömt allt, eller det mesta i alla fall..Och pga av alla skrämsel historier som berättas så har vi människor inte vågat söka efter deras kunskap. Utan det enda vi har haft i tanken har varit att få bort det som skräms.

En annan sak som är jätte intressant det är att det är inte bara vi som har historia med naturvarelserna...Kollar man över havet och pratar men natives så har dom liknande historier...Och det jag har fått till mig, så kommer gåvan om hur man skall använda moderjords mediciner från dom...Har fått till mig lite info och det är så intressant för när jag kollar upp det jag fått lära mig så står det nästan exakt samma sak i örtaböcker...Brukar få lite mer info från dom än det som står i böcker...Varje natruväsen har sina uppgifter här på jorden som är viktiga...Har dock lovat att inte berätta om det jag får till mig, då det viktiga är att jobbar med det som har kommit till mig..Jag är inte på långa vägar färdig med det dom undervisar, och det vore oansvarigt av mig att föra info vidare förns jag fått tillåtelse av dom...
Men återigen så blir jag så glad över att fler öppnar ögonen för dom. Det är ett steg åt rätt håll för våran överlevnad...Mitakuye Oyasin/Amk
Lassemannen1982
Posted: 2011-01-23, 18:32

Medlem

Member No.: 7285

Ja, det stämmer som du säger att de är jätteviktiga för jorden och vi människor har säkert långt tillbaka i tiden haft en stark kontakt med dem men den kontakten verkar ha försvunnit, tyvärr. Nu är det mest från gamla sägner eller från såna där ”tomtar och troll” berättelser, eller wikipedia, som alla beskriver skrämselhistorier, som du säger. Skrev ett litet diskussionsinlägg på wikipedia om troll Inte direkt sanningen!!!!

Det glädjer mig att du har god kontakt med naturfolket och verkligen lyssnar. Ha kontakt är en sak, men lyssna och följa vad säger och leva efter det, är viktigast. Det är lätt som ”människa” att följa sina inrutade idéer om hur allt är, ta miljörörelsen, som absolut har en bra grundide, men som kanske följer mänskliga beslutsfattare som inte alls lyssnar på vad naturfolkets naturpolitik.
Det låter klokt om de sagt till dig att inte föra den informationen du fått vidare, just nu i alla fall. Det ska dock bli mycket intressant att nån gång snart hoppas jag får läsa på en hemsida, eller kanske rent av en bok om vad de undervisat dig i. Väntar med spänning
Det som de undervisat oss i, eller rättare sagt min vän som lätt får in deras meddelanden kan ju läsas på trollskapssidan. Det vi gör just nu på måndagar är att sända healing till jorden, klockan 21 och en halvtimme framöver och det hoppas jag hjälper lite. Sen så finns målandet alltid, skapandet med dem, där de kommer genom så gott det går och skapar luvliga konstverk. Genom tavlorna, eller skapandet med dem så kommer deras energíer fram och förhoppningen är att tavlorna ska spridas dit de ska, så de kan påverka människorna som får tavlan att blir mer med naturfolket och göra som de vill. Både jag och min vän målar, på trollskapets hemsida kan du se hennes målningar men jag hoppas du också skapar, målar, eller gör något med dem, för det älskar dem och jag hoppas att alla som läser detta också börjar skapa med naturfolket!:)

Genom hemsidan hoppas vi nå ut till alla delar av världen, de kan översätta med hjälp av google och det tittar in och det är mycket amerikaner inne. Det är ju självklart att det finns troll och tomtar i afrika, asien, australien, överrallt och det vore gutt att sprida kunskapen överrallt.

Jättekul att du hörde av dig och jag vill höra mer givetvis, hur arbetet med naturfolket fortsätter. Berätta mer om naturfolkets undervisning när du är redo. Kolla in på trollskapssidan och häng väldigt gärna på och sänd kraft till jorden. Imorgon är det till fiskarna!

Till er andra som läser det här, kom gärna in i diskussionen, om ni har erfarenheter, eller bara är nyfikna, om ni undrar över något.

This post has been edited by Lassemannen1982 on 2011-01-23, 18:33
Kodex93
Posted: 2011-04-19, 20:44

Medlem

Member No.: 7780

Oj gud så roligt att det inte bara är jag som tänker på dom smile.gif En intressant sak som jag upptäckt är att fler tappar sin tro på dom när kristendomen och städerna kommer. Vilket jag tycker är intressant för dom flesta väsen ex som troll gillar inte kristna och tomtar gillar inte städerna och mkt människor vilket är lite intressant. Kan man ju fundera över och hitta sammanhang smile.gif
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic Options

Uppdatera Chattlåda - Om du postar och får ett error i chattlådan, uppdatera innan du postar igen. Lådinställningar
   Lådstorlek:
Chattlåda

Chattlådan är tyvärr utgången. Företaget som tillhandahöll tjänsten avslutade sin fria service för många år sedan.
Klicka här för att komma till vår nya chatt!

Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0206 seconds · Archive

url1: http://www.trolltrumman.net | url2: http://z10.invisionfree.com/Trolltrumman | För frågor om arkivet.