Trolltrumman
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Trolltrummans arkiv.

Välkommen till Trolltrummans arkiverade forum.
Observera att det går inte längre att registrera sig.
Klicka här för att komma till Trolltrumman.net och delta på mötesplatsen.
Pages: (2) 1 [2]  ( Go to first unread post )

Bergskristall, Stenen av solidt ljus
kraa
Posted: 2007-05-28, 14:19

Medlem

Group: Members+
Member No.: 181

Val av smycke varierar nog stort. Jag har burit en bergskristall i ett halsband i många år. För mig fungerar det bra. Kristallen är en gåva från mig själv och hjälper mig att hålla oönskade energier borta och mina egna energier hemma smile.gif Den enda gången jag tar av den är för att byta läderrem då och då. För mig känns det som om kristallens ljus hjälper mig att se verkligheten i det stora perspektivet, dvs inte grotta ner mig i detaljer hela tiden. Och budskapet jag fått är att när jag inte behöver den mer kommer den att lämna mig av egen kraft wink.gif

Känns det bra, så är det nog bra, och tvärtom. Men då vill det till att man känner efter hellre än lyssnar på alla goda råd man får. Vi har alla våra egna vägar.

--------------------
Gör mot andra vad du vill att dom ska göra mot dig.
Feja av Mmyr
Posted: 2008-08-31, 11:04

Medlem

Group: Members
Member No.: 4556

Jag blir tokig när jag ser diskussioner om stenar och man inte samtidigt påpekar att det är rovdrift att bryta sten i stor skala.
Jag har sett skövlade rosenkvartsfyndigheter i lappland, söndersprängda kristallgrottor i Alperna, kalkbrott på gotland.
Vilka är vi att våldta moderjåord på detta sett?
Köp ALDRIG stenar du inte vet var de kommer ifrån!
Rosenkvartsen från en skändad samisk stenåldersfyndighet kan alldrog ge dig ro /kärlek/harmoni...
Hitta dina egna stenar, fråga dig om du behöver den och om får ta den.
Och framför allt inse att dina handlingar ger eko och att du måsta ta ansvar för de råvaror du utnyttjar inte minst (eller snarare, i allra högsta grand) vad gäller "heliga" stenar.
skogsstjerna
Posted: 2010-01-31, 16:37

Medlem

Member No.: 7692

Kali
Posted: 2010-04-09, 15:24

Medlem

Member No.: 7719

EN orsak till att stenar kan bli som en "last" istället för stöd är ju om man inte "renar" dem. De samtalar ju med världen och den de väljer dessa stenar, och de påverkas också av våra energier.

Man kan också "programmera", eller skall jag kalla det "be" stenarna" om att hjälpa med något särskilt, till exempel att "skydda" en emot andras energier.

Om ni är intresserade av detta så kan jag lägga upp lite enkla råd för rening av särskilt bergskristaller, då jag funnit en fungerande teknik som användts i årtusenden av indianer.
Kan också skriva andra sätt, för man skall alltid göra det som känns rätt smile.gif
Till att börja med så kan man ju ladda dem mycket effektivt med att gräva ner dem i moder jord (på egen gård elelr markerat ställe) och be om laddning och vila för en tid och sedan ta in dem igen.

Måste tillägga att vissa kristaller som ger "dålig känsla" kan ha det pga utbrytningssättet!

--------------------
Walk Your Talk
soddex
Posted: 2010-08-16, 16:01

Medlem

Member No.: 7772

Jag är inte shaman, men lördags kväll var jag med om något jag inte varit tidigare. Jag var jag hemma hos en kille jag nyligen träffat. Han höll på med svart magi och hade både örter, kristaller, benknotor och allt möjligt hemma hos sig. Många kraftiga saker. Han sa åt mig att hålla i en bergskristall och först kände jag ingenting. Men efter kanske 20-30 sekunder började jag känna som en energistråle skjuta upp från magen till huvudet. Först var det behagligt men ju längre jag höll i stenen desto jobbigare blev det så jag gav tillbaka den. Efter en halvtimme ungefär gick jag därifrån och ytterligare en halvtimme senare började jag känna huvudvärk komma smygande. Så hela dagen igår hade jag extrem huvudvärk, mådde illa och det var som att jag var bakfull hela dagen igår. Har fortfarande lite ont i huvudet men det är inte lika jobbigt som igår. Det är första gången huvudvärkstablett inte hjälpt.

Kan det vara bergskristallen eller att han höll på med svart magi, eller var det en tillfällighet?

--------------------
Det finns en ört för varje sjukdom. - Abbé Kneipp
http://soulsystem.wordpress.com/
Danne
Posted: 2010-08-16, 20:31

Medlem

Member No.: 6157

Jag tror det var en kombination. Det finns dom som leker med energier o krafter som dom inte har kontroll över eller vet vad dom gör överhuvudtaget.
Har du otur har du tyvär dragit på dig "skit" som du måste ha hjälp för att bli av med.

--------------------
nyfiken upptäckare
soddex
Posted: 2010-08-16, 22:15

Medlem

QUOTE (Danne @ 2010-08-16, 20:31)
Jag tror det var en kombination. Det finns dom som leker med energier o krafter som dom inte har kontroll över eller vet vad dom gör överhuvudtaget.
Har du otur har du tyvär dragit på dig "skit" som du måste ha hjälp för att bli av med.

Okej, för vad som var väldigt tydligt var att han inte visste vad han egentligen gjorde. Han visade någon bok han läst och sa att han är självlärd. Kändes konstigt att vara hemma hos honom. Jag kommer inte träffa honom igen, kändes inte alls bra att vara där.

--------------------
Rigmor
Posted: 2010-08-18, 07:03

Energi

Member No.: 1260

Jag kommer inte träffa honom igen,

Bra! smile.gif
Om du vill lära dig mer om shamanism, kraftdjur mm, så kan jag verkligen rekommendera att gå en kurs för Staffan Ljung. Det kostar ca 2500 kr, men det är väl värt pengarna tro mig. Det går en i början av januari, på Hallandsåsen. Tillräckligt långt tills dess för att börja spara wink.gif . Staffans hemsida har adressen www.shamanism.se

--------------------
"Science cannot solve the ultimate mystery of nature. And that is because, in the last analysis, we ourselves are a part of the mystery that we are trying to solve." - Max Planck
soddex
Posted: 2010-08-18, 11:02

Medlem

QUOTE (Rigmor @ 2010-08-18, 07:03)
Jag kommer inte träffa honom igen,

Bra! smile.gif
Om du vill lära dig mer om shamanism, kraftdjur mm, så kan jag verkligen rekommendera att gå en kurs för Staffan Ljung. Det kostar ca 2500 kr, men det är väl värt pengarna tro mig. Det går en i början av januari, på Hallandsåsen. Tillräckligt långt tills dess för att börja spara wink.gif . Staffans hemsida har adressen www.shamanism.se

Har faktiskt preliminärt bokat grundkursen i Januari smile.gif

--------------------
Elanah
Posted: 2010-08-21, 23:07

Medlem

Member No.: 1403

Den kursen vill jag oxå gå, hoppas det går att ordna =)
soddex
Posted: 2010-08-22, 01:26

Medlem

QUOTE (Elanah @ 2010-08-21, 23:07)
Den kursen vill jag oxå gå, hoppas det går att ordna =)

Det tror jag nog bara att kontakta dem och göra en preliminär bokning, sen gäller det väll att skaffa pengar så fort som möjligt så att du säkrar platsen rolleyes.gif

Hoppas vi ses smile.gif

--------------------
Mithras
Posted: 2011-02-19, 17:14

Medlem

Member No.: 7623

Kanske ska nämnas att kvarts "familjen" delas mig veterligen in i flera grupper:
Kvarts
Kalcedon

"Kvarts" är en grov kristallin typ, alltså den kan bilda kristaller.
Kalcedon (där bla Krysopras ingår) är förenklat sett en kvarts som består av mikroskopiska kristaller.
Mikrokristallin, kallas det för i lite finare språk.

Chrysopras (/Krysopras) som nämndes tidigare är egentligen en del av Kalcedon släktet, alltså en extremt fin kornig kvarts, färgad av Nickel.
Ingen värmebehandlad Ametist där, minsann.

Men däremot kan Prasiolit, en grön kvarts, vara värmebehandlad Ametist likväl som den kan vara syntetiskt tillverkad av människan. Det förstnämnda är ovanligare idag.

Mithras
zIFBoards - Free Forum Hosting
Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.

Topic OptionsPages: (2) 1 [2] 

Uppdatera Chattlåda - Om du postar och får ett error i chattlådan, uppdatera innan du postar igen. Lådinställningar
   Lådstorlek:
Chattlåda

Chattlådan är tyvärr utgången. Företaget som tillhandahöll tjänsten avslutade sin fria service för många år sedan.
Klicka här för att komma till vår nya chatt!

Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0238 seconds · Archive

url1: http://www.trolltrumman.net | url2: http://z10.invisionfree.com/Trolltrumman | För frågor om arkivet.